האחדות של סוכות – לכל השנה • אפי פלדמן

    אפי פלדמן 5 Comment on האחדות של סוכות – לכל השנה • אפי פלדמן
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חג הסוכות שונה ומיוחד משאר חגי השנה, כיוון שאיננו חוגגים אותו לזכר אירוע מסוים שקרה בהיסטוריה היהודית, אלא לזכר ענני הכבוד אשר הקיף בהם אותנו הקדוש ברוך הוא בלכתנו במדבר והם שמרו עלינו מכל משמר במשך ארבעים שנה. אם כך, בכל יום בשנה יכולנו לחגוג מאורע יחודי זה ולמה נקבע חג זה דווקא בימים אלו, מיד לאחר היום הקדוש יום הכיפורים ? התשובה היא, שהסמיכה אותו התורה ליום הכפורים כיוון שהוא מהווה את המשכיותו של היום הקדוש ורק בחג הסוכות אנו מסוגלים לזכות לגילויים של יום הכפורים, לא רק כתוצאה של הארה מלמעלה אלא כתוצאה ישירה ממעשינו מעבודתנו ומהשמחה שבימי החג.

    כדי לזכות לכך, צריכים לקיים את מצוות החג לדור בסוכה וליטול את ארבעת המינים המבטאים את אחדות ישראל. להבין שכולנו עם אחד, להבין שאין הבדל של מוצא, עדה, עשיר או עני, במשך שבעה ימים אנו גרים מחוץ לבית הקבע שלנו, בסוכה, מה שמזכיר לכולנו שאנו פה בדירת ארעי וכולנו שווים בפני ריבונו של עולם.

    נהרות של דיו נשפכו אודות נושא האחדות בכלל וסביב ימי חג סוכות שמסמלים אחדות מיוחדת בפרט!

    זוהי השנה השישית בה אני זוכה ליישב בסוכה כל ימות השנה, יום אחר יום, לילה אחר לילה, בשבתות, חגים, ובסתם ימים של חול, סוכה מוארת, סוכה מאוחדת, סוכת הארגון הנפלא והמיוחד, סוכת איחוד הצלה.

    לארגון "איחוד הצלה" הצטרפתי מאז הקמתו בשנת 2006, לאיחוד הצלה כ – 3000 חובשים, פרמדיקים ורופאים אשר פעילים מדן ועד אילת ומטפלים בחולים ופצועים הזקוקים לסיוע רפואי מידי 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, כולל שבתות וחגים.

    במשך כל שנותיי בארגון הבנתי מהי אחדות, מהו כבוד הדדי, מהי נתינה אמיתית, מהי עזרה לזולת. מתנדבי איחוד הצלה פזורים בתוך מדינת ישראל בכל עיר, שכונה ורחוב. הם מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה, יהודים, ערבים, חילונים, חרדים, גברים ונשים.

    בחזון איחוד הצלה נכתב: ״איחוד הצלה יעניק לכל נזקק ברחבי הארץ ללא הבדל דת גזע ומין, טיפול רפואי ראשוני בתוך 90 שניות, בעזרת ציוד רפואי מתקדם, על-מנת להציל חיים ו/או למזער נזק בלתי הפיך, ובתוך כך יפעל לשיפור מצב הרפואה הדחופה הטרום אשפוזית בישראל.״

    אפילו בזמנים של מתיחות, מתנדבים יהודים וערבים ב’איחוד הצלה’ עובדים זה לצד זה במטרה להציל חיים של כל אדם באשר הוא.

    כבן למשפחה מפוארת זו, הבנתי מהי אחדות ואת הצורך בה, למדתי שצריך להתאחד למרות שישנם לפעמים חילוקי הדעות, כיוונים שונים, מחשבות שונות, למדתי שכולם שווים, שאנחנו עם אחד.

    אם נאגוד את עצמנו יחד כארבעת המינים, אם כשנתבשר על הצלחתו של אחר בכל תחום שהוא מיד נתמלא שמחה ואושר, או כשחלילה נשמע על אסון שקרה נחוש צער והזדהות, נחזק בכך את אחדות העם, את הערבות ההדדית, ונכניס כל אחד לסוכה האישית שלו את האחר מתוך אהבת ישראל אמיתית נזכה בקבלת פני משיח צדקנו ויקים לנו הבורא יתברך את סוכת דוד הנופלת בקרוב ממש.

    חג סוכות שמח!!

    אפי פלדמן, יו"ר איחוד הצלה מסניף בני ברק



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אתם תותחים, ואתה במיוחד, תמשיכו להציל חיים!!!!!

    2. 3

      אין עליך אפי אתה תותח!

      תמשיך להציל את חיים

      מועדים לשמחה